lørdag 3. august 2013

Kjolebestilling

La ut to av de populære kjoler med heklet bærestykke på en salgside på Facebook. Det var en hyggelig dame som gjerne ville kjøpe disse og lurte også på om jeg kunne sy to mindre kjoler i str 50/56. Hun hadde et ønske om to søte rosa kjoler og dette ble resultatet av den bestillingen.


Den hvitblomstrete kjolen er sydd i et gammelt stoff jeg har fått fra farmor, med bånd og blonde fra Panduro. Stoffet er et spesielt 70-talls stoff som absolutt ikke var enkelt å sy i, men jeg syned mønsteret er super skjønt. Jeg tok utgangspunkt i et mønster fra en kjole i str 1 år, og forminsket dette. Ikke så enkelt som det høres ut, men resultatet ble bra. 




Kjolen i gammelrosa er sydd i bomullsstoff fra Stoff og Stil. Jeg elsker den nydelig fargen og sarte stilen på dette stoffet, så dette må det nok bestilles mer av. 
Jeg glemte selvfølgelig å ta bedre bilder av kjolene før jeg leverte de.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar